Naturnatten

Naturnatten – juni 2013

DSC03800

I onsdags var det dags för Naturskyddsföreningens årligt återkommande arrangemang Naturnatten.

I år hade den lokala kretsen Nedre Härjedalen bestämt sig för att samlas på Klubbnäset vid Härjeåsjön för att njuta av juninatten.

Runt 20 medlemmar och andra naturvänner hade samlats för att tillsammans gå på en poängpromenad i naturen runt Klubbnäset och när den var avslutad samlades alla runt brasan på stranden för att umgås och njuta av den stilla kvällen.

Varje år anordnar Naturskyddsföreningens lokala kretsar runt om i landet en mängd olika aktiviteter natten mellan den 5 och 6 juni. ”Filosofin bakom Naturnatten är att förmedla positiva upplevelser i naturen. Det man bryr sig om vill man skydda.”

Text: Inga Björk

Bilder från Naturnatten hittar du här